Mekânın Sahibi Geri Döndü: Dünyanın En Değerli 20 Markasının Zirvesi Değişti!
Uluslararası marka değerleme kuruluşu Brand Finance’in hazırladığı ‘Global500-2024’ listesinde dünyanın en değerli 500 markası açıklandı. 1 yılda değerini yüzde 74 artıran şirket, geçen yıl liderliği kaybeden Amazon’dan liderliği geri aldı. İlk 4’e bakıldığında diğerleriyle farkın belirgin olduğu ancak listede hiçbir Türk markasının yer almadığı görülüyor.
Kaynak:https://brandfinance.com/insights/glo…
Markaların değerlerini her yıl ölçen Brand Finance, 2024 yılına ait verilerini açıkladı. Marka değerini en çok artıran şirket ilk 20’de yer almayan NDIVIA olurken, değeri de yüzde 163 arttı.
23. Home Depot: 52,8 milyar dolar
22. Oracle: 53,1 milyar dolar
21. Tesla: 58,3 milyar dolar
20. Mercedes Benz: 59,4 milyar dolar
19. Ziraat Bankası: 60,4 milyar dolar
18. Starbucks: 60,7 milyar dolar
17. Çin İnşaat Bankası: 65,6 milyar dolar
16. Instagram: 70,4 milyar dolar
15. Devlet Şebekesi: 71,1 milyar dolar
14.Verizon: 71,8 milyar dolar
13. ICBC: 71,8 milyar dolar
12. Deutsche Telekom: 73,3 milyar dolar
11.Facebook: 75,7 milyar dolar
10. TikTok: 84,2 milyar dolar
9. Walmart: 96,8 milyar dolar
8.Samsung: 99,4 milyar dolar
7. Amazon: 308,9 milyar dolar
6. Google: 333,4 milyar dolar
5. Microsoft: 340,4 milyar dolar
4. Apple: 516,6 milyar dolar
Bonus: BIST 100 endeksinde işlem gören şirketlerin ve Borsa İstanbul’daki İSO 500 Sanayi Kuruluşları’nın değerleri neler?
Özetle Türkiye’nin en büyük şirketleri bir araya geldiğinde Amazon’un, Google’ın, Microsoft’un, Apple’ın masrafını karşılayamıyor.